čtvrtek 12. listopadu 2015

Problém výdrže – jak nepřestat cvičit a jíst zdravě?

Tak to by mě taky zajímalo! (Asi jste čekali zaručený tip, jak na to, co?) Jestli patříte mezi šťastlivce, kteří dokáží cvičit a dodržovat zdravé zásady 24/7 celý život, gratuluji. Obávám se ale, že je nás spíš většina těch, co tu vůlí zkrátka nemáme tak silnou a občas (někdy častěji než je zdrávo) ji pošleme k šípku.

Abych nebyla nařčena z toho, že jenom cvičit a jíst zdravě taky není to pravé ořechové – ano, s tím souhlasím. Občas musí člověk trochu zvolnit a místo každodenního cvičení si dát nohy nahoru nebo si dopřát něco nezdravého, jinak by mu asi hráblo. Já teď ale mluvím o tom, když si odpočinek začnete dopřávat každý den, vaše sportovní boty jste neviděli už nějaký pátek (či měsíc) a z vašeho jídelníčku se vytratila disciplína a začaly se tam každodenně objevovat sušenky a brambůrky (samy od sebe samozřejmě).

Máte to tak? Já to tak občas bohužel mám. (Ohoho, takže slečna bloggerka Buď zdráv nám tady káže vodu a pije víno.) Ano, jsem vinna. Jasně, nevyčítala bych si, kdybych si dala párkrát týdně nějakou tu sladkost a na měsíc se vykašlala na cvičení. Vyčítám si, že jsem si ty sladkosti dávala několikrát denně a na cvičení se vykašlala na půl roku :D (Jako žíly mi to nerve, jen mě prostě trochu nebaví, že budu ZAS začínat od znova. Že ZAS musim shazovat to, co už jsem měla dáávno dole. Že ZAS musim nabírat svaly, který už jsem dáávno měla a že byly pěkný, achjo :D) No ale nedá se svítit, co jsem si nadrobila, to si taky sním, že. A že těch drobečků teda není málo.

Mezi má krizová období patří léto – no nedávejte si ty dobroty z grilu, nejezte zmrzliny a dodržujte zdravý režim, když máte prázdniny a těžkej no stress. A samozřejmě Vánoce – sladký horor pro všechny, kteří si snaží držet linii. Cukroví všude kam se podíváš - v ledničce, ve spíži, pod gaučem a možná i pod peřinou. (No kdo se z postele nekouká na pohádky?)

Jak už jste asi pochopili, rozhřešení vám bohužel nedám. Sama bojuju se svojí výdrží a nebylo by ode mě košér házet sem nějaká zaručená moudra, který jsem si vycucala z prstu nebo z googlu, a která (alespoň na mě) nefungujou. Určitě to bude hodně o hlavě, o sebekázni, vůli a vlastním přesvědčení. Takže mám co dopilovávat. Ale i kdybych to nedopilovala, tak se svět nezboří. (Ale ty nehty bych si asi mohla zapilovat.) 

Zkrátka nezapomínejte, že život nestojí na tom, jestli máte o 4 kila míň nebo víc. Jsou rozhodně důležitější věci. (Teda pokud nemáte dvě stě kilo a každý nabytý kilo neohrožuje váš život.) 

A jak to máte vy? Jestli máte zaručený recept na výdrž, tak sem s ním!


Žádné komentáře:

Okomentovat