pátek 20. března 2015

Rýžové závitky s mletým masem

Vietnamská kuchyně zažívá obrovský boom. Všichni chodí na tradiční polévku Pho, všichni jedí závitky. I já jsem se do vietnamských pokrmů přímo zamilovala a závitky patří mezi mé favority!

Ingredience pro 4 osoby:
  • 180g rýže natural
  • 150g mletého masa
  • sůl 
  • pepř
  • hrst mořské řasy
  • 2 lžíce sojové omáčky
  • rýžový papír (seženete ve zdravé výživě nebo u Vietnamců)
  • libovolná zelenina do závitků (já dala mrkev a pórek, můžete dát cuketu, celer, cokoliv podle chuti)

Postup:
  1. Rýži propláchneme a se špetkou soli vaříme 45 minut. 
  2. Na oleji si osmažíme nakrájený pórek a na hrubo nastrouhanou zeleninu (stačí 2-3 minutky, aby zelenina trochu změkla, pokud to chcete echt zdravé, dejte do závitků zeleninu syrovou:). K zeleninové směsi poté přidáme řasu.
  3. Na cibulce si také osmažíme mleté maso, které lehce posolíme, opepříme.
  4. Poté si ve vlažné vodě namočíme rýžový papír (cca 5 minut), který ve vodě změkne a pak se s ním dá krásně (no jak komu :D) pracovat. Balení závitků chce praxi, ani já ho zatím příliš neovládám :D
  5. Papír si rozložíte na talíř/prkýnko, do první třetiny dáte rýži, krevety a zeleninu a zabalíte. Chce to opravdu cvik a ze začátku se nad tím budete nejspíš rozčilovat, ale stojí to za to!
Závitky podáváme s pikantní omáčkou, kterou vždy vyrábí můj muž a já do její výroby moc nevidím. Omáčka by měla být kyselá a pálivá, můžete ale experimentovat podle vlastní chuti a vyrobit si omáčku podle svých představ.

Omáčka:
  • 1 chilli paprička
  • sojová omáčka
  • 1 citron
  • špetka cukru
Postup: 
Papričku nakrájíte, zalijete sojovou omáčkou, zakápnete citronem a lehce osladíte.

Zdravou variantou jsou čerstvé závitky, pro mlsné (nezdravé) jazýčky je tu i varianta smažená: 
Zabalené závitky osmažíme na oleji cca 10 minut dozlatova.

Žádné komentáře:

Okomentovat