pondělí 9. listopadu 2015

Zdravý sladký chléb bez mouky

V minulém příspěvku jsem vám předvedla zdravý vícezrnný chléb bez mouky a nedalo mi to, abych nevyzkoušela jeho sladkou verzi. Tentokrát už jsem všechny ingredience házela od oka, takže se budete muset obejít bez přesné gramáže. Prostě tam dejte libovolná semínka a ořechy podle toho, jak moc máte co rádi, když vše promícháte vidíte výslednou strukturu. 

Tato sladká verze se skvěle hodí na snídani třeba s marmeládou, arašídovým máslem nebo jinou sladkou pomazánkou a hravě nahradí vánočku nebo klasický chleba.

Ingredience:

  • ovesné vločky (ty převažují, cca 400 g)
  • slunečnicová semínka (cca 30 g)
  • lněná semínka (cca 30 g)
  • chia semínka (cca 10 g)
  • dýňová semínka (cca 20 g)
  • rozinky (cca 30 g)
  • brusinky (cca 30 g)
  • ořechy (cca 50 g, já dala vlašské)
  • voda (cca 300 ml)
  • med (podle libosti, já dala 3 lžíce a moc sladké to nebylo)
  • perníkové koření

Postup:

Všechno sypké smícháme. Ve vodě rozmícháme med a koření a přilijeme k suché směsi. Vše promíchejte. Hmota by měla být lehce mazlavá. 

Formu, ve které budete chleba péct vyložte pečícím papírem, vložte do ní hmotu, udusejte rukou, přikryjte utěrkou a nechte 12 hodin odležet při pokojové teplotě. 

Během dvanácti hodin semínka a ořechy nasají vodu a vše se krásně propojí. Poté rozehřejte troubu na 200° a dejte péct na 20 minut, potom chleba vyklopte na plech a pečte z druhé strany dalších 30 minut. Chleba nechte pořádně vychladnout, aby šel dobře krájet!


Žádné komentáře:

Okomentovat