pondělí 15. února 2016

Dýňový medovník

Tento recept jsem viděla v Herbáři a neskutečně se mi na něj sbíhaly sliny. Příprava ale vypadala moc složitě, samé válení a překládání těsta, tak jsem si radši nechala zajít chuť. O několik týdnů později jsme ale byli na chalupě, já měla k dispozici hromadu dýní i hromadu času. I vzpomněla jsem si na tento lákavý recept a bylo jasno, co budu servírovat ke kávě :)

Tenhle dezert opravdu není žádná rychlovka, i s kynutím a pečením vše trvalo asi 4 hodiny. V Herbáři to pojmenovaly dýňový dezert, já se nebojím nazvat to přímo dýňovým medovníkem, protože to tak (téměř) chutná. Je to medové, je to z dýně, tak co by ne. (A zdravý to teda taky úplně není. Je to sladký jak cukrkandl, ale právě proto je to móc dobrý.)

A zde recept:

Ingredience pro 4-6 osob:

Těsto:
  • 2 lžíce másla
  • 60 ml mléka
  • 100g třtinového cukru
  • 1,5 lžičky sušeného droždí
  • 250g dýňového pyré (já to úplně neodhadla a dala asi 3x tolik :D, ale nic se nestalo, jen jsem musela přidat i mouku)
  • půl lžičky soli
  • 300 g špaldové nebo jiné hladké mouky
  • 1 lžička skořice
  • hrst drcených vlašských ořechů
  • 1 lžíce olivového oleje

Poleva: 
  • 50 g moučkového cukru
  • 2,5 lžíce medu
  • 1 hrst nasekaných vlašských ořechů
  • 2 lžíce mléka

Postup:

Těsto:

Jako první si dáte péct rozpůlenou dýni, Pečete cca 40 minut na 180°. Prostě pečte, dokud nebude měkká a nepůjde dobře vydlabat. (Já pekla v peci, takže mi to místo 40 minut trvalo skoro dvě hodiny, protože někdo nepřikládal :D) Potom dýni vydlabejte a umixujte pyré.

Na ohni si rozpusťte máslo, až vychladne, nalijte do něj mléko, pak přidejte 2 lžíce cukru a droždí, zamíchejte a na nechte na teple vzejít kvásek (cca 10 minut). 

Do mísy dejte pyré, osolte, přidejte mouku, kvásek a vypracujte těsto, které necháte hodinu a půl kynout v teple.

Těsto rozdělte na 2 části a vyválejte pláty silné cca 1 cm. 

Ze zbytku másla, cukru, skořice a ořechů smíchejte směs, kterou nanesete na těsto. Posypané pláty dejte na sebe a nařežte je na cca 2 cm široké pruhy, které dáte opět na sebe. Výsledný pruh nakrájejte na menší obdelníčky (volte velikost podle formy, ve které budete péct, aby se vám tam kousky vešly). Obdélníčky vyskládejte těsně vedle sebe do olejem vymaštěné formy (jí pekla v normální zapékací míse).

Potom nechte jestě 30 mimnut kynout a pak pečte dozlatova na 180° zhruba 40 minut.

Poleva:

Vše promíchejte na mírném ohni dohromady a hojně nalévejte na nakrájené kusy medovníku.
Polevu dělat nemusíte, ale bez ní je dezert dost suchý. 

Žádné komentáře:

Okomentovat