pátek 9. prosince 2016

Recenze pražských divadelních představení

Řekla bych, že docela dost (na svůj ještě poměrně mladý věk haha) chodím do divadla a tím pádem mám vcelku přehled, co se kde hraje a jestli to stojí za zhlédnutí. Tak doufám, že toto stručné zhodnocení třeba někomu méně pražských divadel znalému pomůže při rozhodování, na co vzít tchyni, na co kamarádku a čemu se raději vyhnout obloukem. 

Rozhodně nejsem objektivní, hodnotím ze svého pohledu a možná jsem i docela náročný divák? Nevím. Při sepisování jsem si uvědomila, že mi záleží nejen na kvalitě hereckých výkonů, ale také na kvalitě samotné hry. 

Ubíjí mě, když musím dvě hodiny koukat na nějakou blbost nebo když herec nehraje. Nevadí mi, když jdu na komedii, která je jednodušší, ale chci se u ní tedy pobavit. Nevadí mi, když se u hry nepobavím, ale chci, aby měl děj hlavu a patu a nesl nějakou myšlenku, o které budu cestou z divadla dumat.

Mám divadlo opravdu ráda a zjistila jsem, že dobrý filmový herec nemusí být nutně dobrý divadelní herec a že herci, které třeba nemáte v televizi rádi, mohou naživo velmi mile překvapit. 

Tak jdeme na to:

Terapie (Palace)

Začnu nejčerstvějším kouskem, který jsem viděla včera a bohužel budu zlá. Blbost nehorázná, hlášky tam byly dobré, ale děj totálně o ničem. Škoda času i peněz, přitom teoretický potenciál by téma terapie a partnerských vztahů mělo obrovský. Myšlenka dobrá, ale zpracování hrozné, už vím, proč byl sál poloprázdný. To se potom herci mohou snažit jak chtějí, ale z blbé hry dobrou neuděláš ani tím nejlepším výkonem. 35%

Zabiják Joe (Divadlo Kalich)

Přišlo mi, jako bych se dívala na seriál True Detektiv, kvalitně zpracovaný detektivní příběh s prvky humoru i děsu. Amerika 90. léta, karavany, špína, drogy, sex. Tohle mě opravdu velmi mile překvapilo, skvělé zpracování, herecké výkony super. + Igor Chmela nahý z první řady :D 94%

Žena za pultem (Divadlo Kalich)

Ano, ano, ano. K tomu není co dodávat, Kaiser a Lábus dokazují, že jsou opravdu kultem (i za pultem). Takhle jsem se dlouho nenasmála. Rozhodně doporučuji všem opěvovatelům bývalého, ale i současného režimu. Parodie na oba systémy, pánové se navíc nebojí vzít do úst ani aktuální politickou situaci. Prostě prdel. 100%

Začínáme končit (Kalich)

Nebylo to špatné, ale ani nijak zvlášť úchvatné. Spíš mi byli sympatičtější protagonisté (manželé Hrzánová, Holub), než samotný příběh. Ale zase špatné to nebylo, když vezmeme v potaz jiné výplody a herecké výkony samozřejmě v podání této dvojice stojí za to. 70%

Už nikdy sám (Kalich) 

Tak toto pro změnu ne. Chtěla jsem jít na Lišku, šla jsem na Lišku. Ale ani Liška není zárukou kvality. Rádoby komedie o současné společnosti - samotě, singles... Myšlenka lepší než provedení. 40%

Hrdý Budžeš (Bez zábradlí) 

Srdcovka, k tomu asi není moc co dodávat. Další z kultů divadelního světa s Bárou Hrzánovou v roli malé Helenky Součkové. 100%

Darda (Na Jezerce)

Pokračování Hrdého Budžese neméně dobré. Helenka už je dospělá a je to pořád super příběh. 100%

Kdo je tady ředitel (Švandovo divadlo)

Také milé překvapení, super komedie, člověk se zasměje, hezky propletené, výkony dobré. + Michal Dlouhý velmi vtipně obskakuje sekretářku :D 85%

Čtyři dohody (Klub lávka)

Další srdcovka. Jestli máte rádi Jaroslava Duška, chcete pohladit na duši a dát naději, že ten život není tak na hovno, tak jděte. Předávání moudrosti Toltéků o smyslu života. A navíc je to sranda. 100%

Pátá dohoda (Klub Lávka)

Další dohoda a další paráda. Já Duška prostě miluju, takže jsem silně subjektivní. 100%

Caveman (U Hasičů)

Taky kult, životní pravdy o mužích a ženách a jejich vztazích. 100%

La Putyka - představení UP´END´DOWN a La Putyka

Byla jsem na dvou představeních a musím na další. Jiný svět, jiný pohled, jiný styl, ale je to prostě úchvatný. Divadlo a cirkus v jednom, neotřelý zážitek, přeji každému zažít. Musím dát 101%, protože to nelze s ničím, co česká scéna nabízí, srovnávat.

Teremin (DD)

Dejvické divadlo je další kult, kam není vůbec lehké se dostat. Jsem ráda, že já jsem tu možnost měla a opravdu to stojí za to. Kvalita, kvalita, kvalita a Trojan v hlavní roli že ano. 95%

Kafka (DD)

Platí výše zmíněné. Kafka nebyl zas tak zábavný, ale je to prostě kvalitně odvedená herecká i režisérská práce. Vždy záleží, co od hry chcete. Chcete se pobavit? Jděte na nějakou lehčí komedii. Chcete vidět kvalitní umění? Jděte do Dejvic. 93%

Dealers Choice (DD)

Toto se mi líbilo moc. Pokerová hra, Trojan, Čermák a další skvělí dejvičtí. 100%

Dabing street (DD)

Taky super, prostředí dabingového studia, alkohol a zase alkohol. Trochu depresivní, ale zase kvalitní. Navíc miluji Hynka Čermáka :D 100%

Vše o mužích (Studio DVA)

Sranda velká. Pokud se chcete pobavit na účet mužského světa, doporučuji. + má dětská láska Filip Blažek :D 95%

Vše o ženách (Studio DVA)

Variace na úspěšné Vše o mužích nedopadla vůbec dobře. Toto můžete oželet. Asi my ženy nejsme holt tak trapné, takže to není tak vtipné :D 60%

Sex pro pokročilé (Studio DVA) 

Jak jsem již řekla, kvalitní herci vždy neznamenají kvalitní hru. Jdete na Rodena a dvě hodiny koukáte na nic moc hru. Nebylo to úplně zlé, ale bomba taky ne. Vhodné pro starší páry, mně se to vcelku i líbilo, ale pan K. byl znuděn těžce. 65%

Zdravý nemocný (Studio DVA)

Zase na Rodena a v tomto případě spokojená. 95%

Čtyři sestry (DVA)

Určitě bych hodnotila jinak (a tipuji, že nejspíš hůře), kdybych hru zažila tak, jak má správně být odehrána. Osud to ale tak chtěl, jedna z hereček odpadla na poslední chvíli a její role se odvážně zhostil režisér (a majitel divadla, spisovatel, herec a můj oblíbenec v jedné osobě :D) Patrik Hartl. (Jestli ho neznáte, koukněte se, pán opravdu úžasný s nejlepším smíchem!) Takže pan Hartl v podání staré panny s textem v ruce a chlupatýma nohama v šatech k nezaplacení! 92%

Manželský poker (Divadlo Palace)

Tohle byla sranda. Divácky nenáročná komedie, pokud se chcete pobavit po náročném dni, tím nic nezkazíte. 75%

Prachy (Palace) 

Opět nenáročná fajn komedie, šílené zápletky, sranda. 75% 


Žádné komentáře:

Okomentovat